שיטת פילאטיס -טכניקת פילאטיס

כאשר שג’וזף פילאטיס החל לעבוד על פיתוח הטכניקה הקרויה על שמו, לא היה ברור אם הוא מסוגל לנחש שהשיטה שהמציא תייצר באזז כזה גדול בעולם, ושכמות האנשים שיזכו לשינוי כה משמעותי בחיים בעזרתה יהיה כה גדול . הפילאטיס, שיטה שמטרתה להביא את הגוף לתפקוד אידיאלי – ללא בזבוז אנרגיה, ללא שחיקה מיותרת וללא הזדקנות מואצת וכאב, הפכה לשם נרדף לבריאות בעולם.

האימון בפילאטיס מבוצע בעזרת תרגילים שונים, ובעיקר על-ידי מכשירים שונים, כאשר המיקוד הוא על יציבה, תנועה נכונה, וחיזוק שרירים עמוקים ומייצבים בגוף, שרירי הליבה והבסיס שלנו.

 

  • חיזוק הגוף בעזרת טכניקת פילאטיס

במחקר אשר בדק את ההשפעה של תרגול שיטת פילאטיס ושל תרגילי חיזוק שרירי ליבה על היציבות אצל מבוגרים בריאים, , נצפה כי התרגול של שיטת פילאטיס תרם באופן מובהק לשיפור היציבות.

המחקר -שבעצם היה סקירת ספרות נרחבת אשר כללה כעשרים מחקרים – בדק את ההשפעה של חיזוק שרירי הגו אצל קשישים, על מניעת נפילות ושיפור התפקוד המוטורי.  תוצאות המחקר הראו שתוכנית התערבות המתמקדת על חיזוק שרירי הגב מסייע באופן מובהק להפחתת נפילות ולשיפור התפקוד המוטורי אצל קשישים

(Yu and Chang-LEE, 2012)

 

מאמר נוסף על שרירי ליבה