אורן פלוטקין – אין תביעות נגד קבוצת פלוטקין ונופים

בראיון עימו, שנערך ביום הראשון של שנת 2022, אמר אורן פלוטקין מנכ"ל ומייסד של קבוצת "נופים פלוטקין: : אין לנו תביעות מתושבי אף שכונה ואין תביעות נגד קבוצת פלוטקין. באמירה זה התייחס פלוטקין לפרוייקטים המוצלחים של פינוי בינוי שביצעה חברתו בשיתוף עם חברות קבלניות אחרות בשנים האחרונות, ואשר הוכתרו בהצלחה רבה.

פינוי בינוי שכונת "רחבי עובדיה" בפרוייקט ישורון. תושבי השכונה התארגנו עצמאית והחתימו יותר משלושת רבעי מדיירי השכונה לאישור פרוייקט הפינוי בינוי. הפרוייקט יצא לדרך עם חברת נופים השייכת לקבוצת הנדל"ן פלוטקין – חברת נדל"ן מוכרת בישראל.
כדי להתחיל פרוייקט של פינוי בינוי נדרשת בישראל חתימה של לפחות 80 אחוזים מהדיירים או מבעלי הדירות.

פינוי בינוי שכונת "רחבי עובדיה" בפרוייקט ישורון אמור להסתיים בהתחדשות עירונית אשר תספק את כל הנדרש לתושבים – ממגורים, בית דרך ספר יסודי, מעונות יום וגני ילדים, ועד אפשרויות תעסוקה, מרכז מסחרי ומוסדות ציבור. כמו כן בפרוייקטים של פינוי בנוי נהוג ליצור תשתית קבילתית של מתקני ספורט, גינות משחקים, ופארקים בשכונה.

הפינוי בינוי בשכונת רחבי עובדיה, בפרוייקט ישורון של קבוצת פלוטקין

השכונה הוקמה בשנות החמישים של המאה העשרים, וכללה 500 יחידות דיור בשיכונים ישנים. התוכנית החדשה היא לבנות בשכונה אלף וארבע מאות דירות בבניינים רבי קומות של כ-18 קומות בבניין.

פינוי בינוי שכונת "רחבי עובדיה" בפרוייקט ישורון ישדרג את חיי המשפחות בשכונה. בפרוייקט של התחדשות עירונית, כל משפחה מקבלת דירה חדשה וגדולה יותר, עם מרפסת שמש, חניה ומחסן.

לקריאה נוספת על פרוייקטים בראשות אורן פלוטקין

חברת נופים פלוטקין נחשבת ליזם מנוסה ועובדת בפרוייקטים שלה עם אדריכלים מהמובילים בארץ, ועם צוות משפטי אשר מקדם פרוייקטים מול העיריה ומוודא כי לתושבים אין תביעות שאינן עולות בקנה אחד הם הנהוג בפוייקטים של פינוי בינוי.

ייאורן פלוטקין קבוצת פלוטקין

התחדשות עירונית בהובלת אורן פלוטקין – פרוייקט גרין פארק בשכונת נווה שרת

בשנת 2008, החלו היזמים אורן פלוטקין, ירון שורק וירון שמיע, לקדם את פרוייקט גרין פארק בשכונת נווה שרת. במסגרת ההתחדשות ה עירונית הצטרפו היזמים לדיירי שכונת נווה שרת הצמודה לרמת החייל ואפשרו לתוכנית ההתחדשות העירונית ילצאת לדרך לדרך. בשנת 2014 הפרוייקט יצא לדרך. במסגרתו נעשה פינוי בינוי ביותר ממאה חמישים דירות בבנייני רכבת במטרה להפוך אותן ל500 דירות ב6 מגדלים מגורים

מי הוא אורן פלוטקין

אורן פלוטקין הינו המייסד והבעלים של קבוצת פלוטקין (בעבר נופים פלוטקין). אורן פלוטקין הוביל ומוביל פרוייקטים של בנייה ושל התחדשות עירונית. בעבר היה נשוי לנועה ירון, ושיתף פעולה עם מספק חברות אחזקה מובילות בתחום הבנייה. כיום הינו שותף בחברת נופי גלעד המקדמת פרוייקטים רבים של פנייה ושל התחדשות עירונית.

מתי נוסדה קבוצת פלוטקין ובאיזה תחום היא פועלת

קבוצת פלוטקין הינה קבוצה הנחשבת כחברת בנייה בעלת סיווג בלתי מוגבל. הקבוצה נוסדה בתחילת שנות האלפיים, על ידי אורן, וכבר בימיה הראשונים בצליחה להתחבר עם קבוצות מובילות במשק כגון אלייד ואלדר. קבוצת פלוטקין מתמחה בתכנון ובביצוע של פרויקטים למגורים ושל פרוייקטים ציבוריים. אורן פלוטקין תביעות

מאמרים באתר כלכליסט על אורן ועל קבוצת פלוטקין

פרוייקטים נוספים – התחדשות עירונית

ב־2004 הכריז משרד השיכון על מתחם בן 188 דירות ברחוב האלון בשכונת רמות ויצמן ביבנה כמיועד לפינוי־בינוי. ב־2016 אושר במוסדות התכנון פינוי־בינוי להריסת הדירות במתחם, והקמת 1,008 דירות חדשות במקומן (יחס של יותר מ־1 דירה ישנה ל־5 חדשות). מתוך כלל הדירות במתחם התקשרו בשנים 2013-2012 דיירי שני בנייני רכבת ברחוב האלון 22-20, שבהם 24 דירות, בהסכמי פינוי־בינוי עם בהרי פלוטקין, שבבעלות אייל בהרי ואורן פלוטקין. על פי התוכנית, 24 הדירות ייהרסו ובמקומן יוקמו 120 דירות בשני מגדלים. ב־2018 התקבלו חתימות של כל 24 הדירות.

רחוב "האלון" בעיר יבנה הוא מהרחובות המרכזים ביבנה. אורכו מעל 800 מטרים, , ידייריו גרים בשלושה בנייני רכבת ארוכים מאוד , בני 4 קומות כל אחד, לאורך של 50 כניסות מהרחוב. בכל כניסה 4 יחידות דיור כך שמדובר על 200 יחידות דיור ברכבות. , בנוסף, כ-50 מבנים צמודי-קרקע ובסה"כ כ-242 יחידות דיור. הרחוב משמש עורק תנועה ראשי. ביבנה ברחוב פועלים הבריכה העירונית, מרכז הספורט, אצטדיון אתלטיקה שעובר שיפוץ נכון לימים אלה, אולם אשכול פיס ומתחם קריית החינוך גינסבורג, ובו קמפוס לימודים רציני, אשר איחד את בית ספר האורן עם בית-ספר תיכון האלון וזאת בהתאם לתכניתו של ראש העירייה.

על-פי התכנית רחוב האלון אמור לשנות את פניו ולהפוך למעין פארק עירוני בביצוע החברה הקבלנית שהינה קבוצת בהרי ושל היזם-השותף קבוצת פלוטקין. בסיומו של הפרויקט, המתוכנו להסתיים בעוד חמש שנים, מיועדים לקום על מתחם רחוב האלון גם 12 מגדלים בני 12 קומות, אשר יכללועוד 660 יחידות דיור, ויאכלסו 2600 דיירים בסך הכל.

שאלות ותשובות

 

אודות ד"ר אורן לם – פעילות מקצועית קלינית וציבורית

אורן נולד בשנת 1950, גדל והתחנך בחדרה ובהמשך בירושלים, שם נמנה על בוגרי הגימנסיה העברית רחביה. שירת בצה"ל כקצין ביחידה קרבית במלחמת ההתשה ואח"כ במלחמת יום הכיפורים. אלמן ואב לשלושה ילדים נועה, עידו ויוני. עבודת המחקר אותה הגיש בעת לימודי הדוקטורט התמקדה בנושא מרכזי במגרש הנוירופסיכולוגיה העולמית דאז "הרכיב P300 של הפוטנציאל המוחי המעורר כמדד לתהליכי תיעוד בזיכרון". הוסמך כדוקטור (D.Sc) על ידי הטכניון בשנת 1987.

עבודתו המחקרית והקלינית של ד"ר אורן לם מאז סיום לימודיו התמקדה בתחומים נוירופסיכולוגיים מובהקים ומחקריו פורסמו בכתבי עת מדעיים מוכרים וידועים ברחבי העולם. במסגרת עבודתו המחקרית פיתח ד"ר אורן לם מערכת וטכניקה לאבחון וטיפול בלקות קשב חזותי לצד טכניקות אבחנה וטיפול בלקות לשונית ספציפית המכשילה רכישת קריאה – דיסלקסיה התפתחותית. לם הוא חבר סגל בכיר בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, שם הוא מלמד קורסים שעניינם היבטים קוגניטיביים ונוירופסיכולוגיים של לקויות למידה והפרעות קשב. לם הוא חבר מערכת בכתבי עת בינלאומיים העוסקים בנוירופסיכולוגיה של לקויי למידה כגון דיסלקסיה, דיסגרפיה, דיספרקסיה, דיסקלקוליה (ותחומים נוספים) וחבר צוות המועצה להשכלה גבוהה לבדיקת תכניות לימודים אקדמיות להכשרת מאבחנים ומטפלים בלקויות למידה. ד"ר אורן לם נמנה על מייסדי עמותת ג"ל (גשרים ללמידה) עמותת המאבחנים והמטפלים בלקויי למידה

אורן פלוטקין -בחדשות

באתר כלכליסט נכתב בשנת 2014:

בכתבה נכתב כי חברת מטרופוליס, הנמצאת בין היתר בבעלות פלוטקין (וגם בבעלות אלייד ואלדר) , רוכשת את חלקה של דירקט קפיטל בפרויקט הפינוי בינוי בתל אביב תמורת 14 מיליון שקל.

פלוטקין סיפר לכתב כלכליסט כי מדובר בפרויקט ייחודי, במסגרתו ייבנו בבת אחת כל 450 יחידות הדיור. מתחם נווה שרת נמצא בחודשים האחרונים בתנופת בנייה, כניסת אוכלוסייה חזקה ושיפור התשתיות. לטענת פלוטקין, מחירי הדירות בפרויקט צפויים להיות אטרקטיביים יחסית למחירי הדירות בצפון תל אביב. בקבוצת פלוטקין מעריכים כי מחירי הדירות במתחם ינוע בין מחיר של 1.7 מיליון שקל לדירת 3 חדרים ועד 2.3 מיליון שקל ל- 5 חדרים.

על הסיכון שבבנייה ומכירה מהירה כל כך של מספר רב כזה של דירות אמר אורן פלוטקין, כי הם אנחנו מאמינים בפרויקט ומדובר במחירים שאין כמוהם באזור המרכז. פלוטקין הוסיף כי "זה מצב מיוחד שבו באותו מתחם כבר מבוצע פרויקט פינוי-בינוי גדול (פרויקט ME של החברות ש. מיכלסון שבבעלות יעקב אפיריון ואשלי שבבעלות אשר אלון) שבו כבר נמכרו רוב הדירות במהירות גדולה, ולכן קיבלנו חיזוק גם מהשטח על כך שלא מדובר בהימור מסוכן".אורן פלוטקין

סרטון על סטנלי פלוטקין

 

תוכן עניינים