סוג המחקר:חקר מקרה.
כלי המחקר: סדרת תרגילים, ראיון וניתוח התרגילים.
אוכלוסיית המחקר: גבר, בן 36, בעבר למד אצלי תנועה כשנה. למד אצל רות במשך 5 שנים.
על פי צבר בן יהושע (2001), חקר מקרה הוא מחקר תיאורי של מקרה מסוים. המקרה יכול להיות אדם, כיתה, מערכת וכו'. למקרה גבולות הנקבעים על ידי זמן, מקום ומשתתפים.
המחקר שביצעתי הוא פעולת התערבות בחקר מקרה. המונחה קיבל הוראות וביצע אותן, אולם אני לא רק התבוננתי מבחוץ, אלא הוספתי ושיניתי את ההוראות תוך כדי התנועה שלו, ואף עצרתי ושאלתי אותו שאלות על כל תרגיל שביצע.
המחקר התקיים בצורה של הוראה-ביצוע-שאלות-תשובות. נתתי לנבדק הוראה והתבוננתי בו מבצע אותה. לאחר מכן שאלתי אותו שאלות לגבי תנועות שאברי גוף מסוימים ביצעו, או לגבי התנועה שהתרחשה בגופו. לעיתים, לפני המעבר לשאלה הבאה, הוספתי לו "עצה", לאילו דברים עליו לשים לב.
על אף שהכנתי את רשימת הפעולות מראש, במצבים רבים היה עלי לבקש ממנו לבצע תרגיל שלא היה ברשימה, תרגילים שעדכנתי במקרה שביצוע אחת ההוראות לא השיג את המטרה, ואני חשתי כי התרגיל אינו מדויק מספיק.
מהלך המחקר:
להלן ההוראות שנתנו לנבדק:
- שב על הכיסא.
- תרכין ראש ותתכופף קדימה חזה על הברכיים.
- חזור חזרה למצב זקוף.
- הרכן רק את הראש.
- נסה לנשום לתוך האגן.
- שב זקוף. תרים ירך מבלי לתת לה לסובב הצידה את הגוף.
- תמשיך להרים ירך, וכל הזמן תגביל את תנועת הסיבוב למינימום.
- תרים את כף הרגל מספר פעמים ותדרוך שוב.
- תעשה אותו דבר אבל תחשוב שהרמת הרגל מתחילה מתוך האגן.
- שלב ידיים על הכתפיים ותרגיש את המשקל שלהן מכביד על הגב.
- הזז את הכתפיים שמאלה וימינה בעזרת הידיים.
- בזמן שאתה מזיז את הכתפיים תתחיל להכות עם כפות הרגלים באדמה.
- הפסק תנועה ושב בגב זקוף.
- הרכן ראש והרם אותו שוב מספר פעמים.