ישיבה נכונה מול מחשב

עבודה מול מחשב – ישיבה נכונה ושימוש נכון בגוף

ישיבה נכונה מול מחשב דומה בעקרונותיה לישיבה נכונה בכל מצב אחר, אך מכיוון שהדבר שמייחד עבודה מול מחשב הוא פעילות רבה בידיים, יש חשיבות רבה לכך שהכתפיים יהיו משוחררות. בכדי לבצע זאת, על המרפקים להיות נמוכים ככל האפשר ושמשקלם ימשוך למטה את הכתף.

אלמנט נוסף המיוחד לישיבה מול מחשב, הינו הפחתת המתח והעומס מפרק כף היד: יש לוודא שלא מפעילים כוח מוגזם בעת אחיזת העכבר. מרבית האנשים אוחזים בעכבר (ובכלל בכל דבר- בהגה, בסכו”ם) בכוח רב מידי, והדבר יכול לגרום לדלקות ולעומס גדול על השרירים.

 

עוד אלמנטים חשובים בעבודה מול מחשב:

  • עיניים רכות – לא לאמץ אותן מידי
  • לזכור לנשום  – אחרת הצוואר מכווץ והראש כואב
  • יש לעשות הפסקות רבות. בכל הפסקה להרכין את הראש ולתת לצוואר להשתחרר כלפי האדמה. בהפסקות מומלץ גם לבצע קפיצות במקום ובכך “לאוורר” את הגוף.