ישיבה נכונה לפי שיטת פאולה

לטענת פאולה גרבורג, אשר יסדה את שיטת פאולה לטיפול בבעיות יציבה ובריאות, ישיבה ברגליים צמודות הינה טובה לבריאות (גרבורג, 1982, עמ’ 27). לטענתה, ישיבה אופנתית בפישוק מופרז של הרגליים, גורמת לצניחה של אברי הבטן הפנימיים, מפני שהגב “צונח לתוך עצמו” ונשאר כפוף. עייפות מביאה לישיבה ללא החזקת הגב או ברגליים מפוסקות.

בנהיגה על האדם לשבת ברגליים מעט פסוקות ומכאן היא חושבת שמגיע ההרגל לשבת ברגליים פסוקות יתר על המידה.

המצרים והסינים הקדמונים היו יושבים ברגליים סגורות. כך פועלים השרירים המקרבים בירכיים והגוף מוחזק טוב יותר. זוהי הישיבה הנכונה לטענת גרבורג. לדעתי אמנם אסור לשבת ברגליים פסוקות, אך יש לפסק מעט את הרגליים – פיסוק כרוחב האגן. כך אנו מקבלים את התמיכה מהשרירים המקרבים וממפגש כפות הרגליים עם הקרקע – אך איננו סוגרים את האגן יתר על המידה, כפי שקורה לדעתי בשיטתה של פאולה גרבורג.