החשיבות הרבה של יחסי ציבור לעסקים
יח"צ ומיתוג עסקים
ליחסי ציבור יש השפעה מכרעת על הכנסותיה של חברה עולמית. היום בעידן האינטרנט מידע שמועלה לאינטרנט יכול להיות השפעה מרחיקת לכת על נתונים כלכליים. אמנם נכון הדבר שלא כל אדם פרטי יתחיל לחקור כל נושא באינטרנט לפני קניה, אך יש אנשים שלא יקנו מוצר חשמלי מבלי שיכנסו קודם לאתרי השוואת מוצרים.
הגולשים באתר יתנו למוצר את הציון שלהם נראה, יכתבו את הערותיהם על המוצרים ועל הספקים. אמנם יש משקל חשוב למפרט הטכני של המוצר שאלו עובדות שלא נתונות בידיהם של הגולשים, אך לחוות הדעת יש משקל לא מבוטל. אך גם לדעות של הגולשים יש משקל לא מבוטל. כך למשל, באתר יוטיוב ניתן לראות שאין לסרטונים ציון שנקבע על ידי אמות מידה מדעיות אלא פשוט הגולשים הם אלו ששופטים את הסרטונים, ועל סמך מספר הגולשים שמצביעים בעד הסרטון ומספר הגולשים שמצביעים נגד – ניתן לאמוד את איכות הסרטון ואת מידת ההסכמה הציבורית למסר שהסרטון מעביר.
לאור כל הנאמר, ניתן להבין שלא לכל בעל עסק יש את הזמן או את הידע על מנת ליצור בקרב הציבור תודעה חיובית כלפיו. לחברות של יחסי ציבור יש אנשי מקצוע מנוסים שמכירים את הלכי הרוח באינטרנט, יודעים כיצד לשכנע וכיצד לשווק רעיונות ומוצרים. הסדר והשיטתיות של החברות ליחסי ציבור, לצד יכולת להתמקד נטו ביחסי ציבור (בניגוד לבעל עסק שיש לו משימות רבות נוספות לבצע חוץ מלשווק את עצמו) יוצרים שילוב מנצח במאבק על דעת הקהל. יש לזכור שגם קידום אתרים מקצועי תורם רבות לשיפור תדמית החברה.