מודל "הכיתה ההפוכה" מתבסס על הרעיון שבמקום שהילדים ילמדו בכיתה ויתרגלו בבית, הם ילמדו בבית ויתרגלו בכיתה – הפוך מהגישה המסורתית.
בבית לומדים עצמאית בעזרת סרטוני ווידאו ובכיתה מתרגלים עם המורה והחברים לכיתה.
בכיתה השיעורים מוקדשים לדיונים בנושא, לתרגול או לפרויקטים. תפקיד המורה משתנה מהקניית ידע למנחה למידה המסוגל לעבוד עם התלמידים באופן אישי, להבהיר מטלות ולהציע עזרה נדרשת. בזכות השינוי בתפיסה והעובדה שהתלמיד רכש את הידע או אפילו חלק ממנו בבית, למורה מתפנה זמן להקדיש לצרכים האישיים של כל תלמיד.


מה הם המרכיבים העיקריים של הכיתה ההפוכה וכיצד זה מיושם באתר עגורים?

  1. לספק הזדמנות לתלמידים להיחשף לחומר חדש לפני השיעור בכיתה.
  2. לספק תמריץ לתלמידים להתכונן לשיעור ע"י מבדקים דרך המחשב וקבלת משוב מיידי.
  3. לספק למורה מנגנון להערכת ההבנה של החומר ע"י התלמידים. המורה מקבל לפני השיעור את תוצאות המבדקים שעשו התלמידים ויודע להיערך טוב יותר לשיעור,
  4. העלאת הרמה הקוגנטיבית של השיעור והפעילויות בכיתה. במצב בו התלמידים רכשו ידע בסיסי מחוץ לכיתה, אז בשיעור עצמו תהייה התקדמות מהירה יותר ויהיה ניתן להגיע לרבדים עמוקים יותר של השיעור.
    אתר "עגורים" www.agurim.co.il הושק ב 2010 מתוך התפיסה של "הכיתה ההפוכה" ומכסה בסרטוני ווידאו את החומר לבגרות במתמטיקה ברמת 3 יחידות כולל הסבר על כל נושא, דפי עבודה להורדה מהאתר עם פתרון לכל דף עבודה בווידאו ועד פתרון מלא בווידאו של בחינות בגרות משנים קודמות. התלמיד מתקדם בקצב המתאים לו, בשעות הנוחות ובמקום הכי טוב עבורו ללא הרעש והסחות הדעת שיש בכיתה. כל זאת במחיר מאד הוגן וזול משמעותית מעלות מורים פרטיים, לדוגמה, ארבעה שיעורים פרטיים עולים יותר ממנוי לשנה שלמה ב "עגורים".