שיחה עם תלמידה של שיטת אלכסנדר

נדב שלום,

אני לומדת שיטת אלכסנדר והופתעתי לגלות כי ביציבה נכונה, בין היתר, הבטן צריכה להיות משוחררת לגמרי. מה דעתך?

 

אילנית שלום,

את צודקת בהחלט שהבטן לא צריכה להיות משוחררת.

הבטן צריכה להיות מעט אסופה פנימה. .

בעמידה, כאשר נמצאים במנח נכון, הגוף ממוקם מעל מרכז המשקל ומעל כפות הרגליים.  ואז, כאשר משקל הגוף משתחרר ישירות אל האדמה,ואז האדמה “דוחפת” את שרירי פנים הירך והבטן התחתונה חזרה לתוך הגוף. זה גורם לבטן להיאסף מעט בכל עת.
נדב תודה! זו עדיין שאלה בעיניי, כי איך אפשר לדעת ששיטה אחת טובה והשנייה טועה? ובאיזה מינון בדיוק? חיפשתי באינטרנט בשיטת אלכסנדר את המילה

Stomach   בטן

וכתוב שם  שלפי שיטת אלכסנדר יש לשחרר את הבטן, ולפי המורה שלי זה כדי שהנשימה תהיה מלאה

שהרי כיווץ הבטן מגביל את האיברים שם…

לא ברור לי כל העיניין, כי הרי חשבתי תמיד שצריך כן להכניס וגם אף פעם לא ידעתי באיזה אופן בדיוק… לפי שיטת אלכסנדר כנראה שלא צריך אלא לשחרר

בתמונה: תרגיל מבית מדרשה של רות זיו אייל, המאפשר לחוש את התארכות הגב ואת משקל הידיים והראש. הברכיים המכופפות מסייעות לשרירי הרגליים לחוש את משקל הגוף.

בתמונה: תרגיל מבית מדרשה של רות זיו אייל, המאפשר לחוש את התארכות הגב ואת משקל הידיים והראש. הברכיים המכופפות מסייעות לשרירי הרגליים לחוש את משקל הגוף.

 

אילנית שלום,

כמובן שאי אפשר לדעת איזו שיטה טובה יותר.

אבל שיטת אלכסנדר לא מתיימרת להגדיר יציבה נכונה, אלא נותנת כל מיני כלים לשיפור התנועה והיציבה. להגיד בטן משוחררת מבלי להסביר מדוע זה מאוד פשטני.

את יכולה לנסות בעצמך – לעמוד מול המראה לשחרר את הבטן ואז לדחוף את האדמה עם כפות הרגליים ולראות איך פתאום הבטן נכנסת מעט פנימה והגב מארך.

אבל בסופו של דבר כל אחד מחליט לעצמו מה נכון בעיניו.

בברכה,

נדב