עד לפני קצת יותר משלושים שנים עיצוב פנקסי צקים היה בשליטה בלעדית של הבנקים שהדפיסו את כל הצ'קים בפורמט אחיד. בשנת 1981 חוקק במדינת ישראל חוק המאפשר גם לבתי דפוס להדפיס צ'קים. שינוי זה גרם לכך שכל הנושא של עיצוב הצ'קים נעשה יותר יצירתי ואפשר לגורמים עסקיים שונים להפיק את הצ'קים באופן הרצוי בעיניהם. לפתע הצ'קים נהפכו להיות כלי שיווקי לכל דבר, בצ'קים ניתן למשל לרשום את כתובת האתר של החברה, ניתן לרשום פרטים שונים לגבי בית העסק, להוסיף עיצובים מרהיבים ועוד. אפשרות זו יכולה בהחלט להיות כלי שמסייע לקידום אתר החברה. עיצוב צקים על ידי חברות פרטיות נעשה במקצועיות רבה
למרות ההבדל המהותי בין עיצוב פנקסי צקים בבנקים לעומת עיצוב פרטי, ישנם נקודות שבהם המדיניות אחידה, בכל מקרה חובה לכתוב את הכתובת של בעל הצ'ק, כמו גם פרטי ההתקשרות ועוד. השוני יותר נוגע לעיצוב ולצורה שבה המידע מוצג. כך למשל, בבתי דפוס הם יכולים שהרקע של הצ'ק יהיה בצבעים שמייצגים את העסק, כך למשל מי שעוסק בנטורופתיה יכול ליצור לצ'ק שלו רקע בצבע ירוק על מנת לשדר ללקוחותיו מסר תת מודע לעבור לאורח חיים יותר ירוק ונקי. יש לזכור שכל השיפור בעיצוב הצ'ק לא פוגע בפן הבטיחותי, חברות מקצועיות מקפידות מאוד שהצ'קים שהם מעצבים יהיו מוגנים מפני זיופים למיניהם.