יציבה נכונה, תנועה נכונה

תנועה טבעית ונכונה-  גישה חדשה ליציבה נכונה

מחפשים מידע על יציבה נכונה ותנועה נכונה של גוף האדם? באתר זה אציג בפניכם רעיונות, עקרונות ומידע לגבי תנועה נכונה וטבעית של גוף האדם, ואת העקרונות של יציבה נכונה, ישיבה נכונה, והליכה נכונה – לפי הדרך בה אני מאמין.

 נדב בנתור יציבה נכונה

רוצים להרחיב את הידע אודות יציבה נכונה, תנועה נכונה ומנח הגוף?

השאירו פרטים ואשלח אליכם גירסא דיגיטאלית מלאה של הספר "תנועה נכונה ויציבה נכונה"

captcha

יציבה נכונה על פי גישת נדב לתנועה נכונה

המיוחד בגישה שלי, שאינני משאיר את המושגים "תנועה טבעית", "יציבה נכונה" או "גוף משוחרר" מופשטים וערטילאיים אלא אני עושה ניסיון להגדיר אותם הלכה למעשה. באופן פרדוקסאלי, הדרך הנכונה להגדיר מושגים אלו אינה לציין את מיקומם הנכון של איברי הגוף בזמן תנועה או את אופן התנועה באיבר זה או אחר. המטרה היא לרדת לעומקו של המתרחש בגוף האדם בעת תנועה ובעת עמידה. כלומר, לא כיצד נראית תנועה נכונה או כיצד נראה הגוף כשהוא במנח הנכון – אלא מהי המהות של תנועה נכונה. רק דרך הבנה עמוקה של אופן הפעולה של אברי הגוף השונים ומפרקי הגוף, ושל העקרונות הביומכניים הדרושים על מנת לנוע בצורה נכונה, ניתן להבין מהי בעצם תנועה "נכונה". לאחר שמבינים לעומק את מהותה של התנועה ניתן לדון גם ב"צורה" שלה – בדרך בה היא נראית כלפי חוץ.

מנח היציבה הנכון – תנועתי ודינאמי  
  מנח העמידה האופטימאלי הוא כזה היונק ממה שאמור להתרחש בגוף בעת הליכה, ולכן הדרך הנכונה לעמוד היא כאילו בכל רגע תישלח אחת הרגליים קדימה אל הצעד. אני מכנה מנח עמידה זה  בשם "המנח הקדמי –מרכזי". המקום הדינאמי ביותר והמתאים ביותר לעמידה כזו, שהינה "רגע לפני הצעד", הוא כאשר פלג הגוף העליון נמצא מעט לפנים (מעל האגן וקדימה) כמו נשען מעט על האוויר שלפניו. על מנת שהגב יהיה ממוקם קדימה אך הגוף יישאר דינאמי ויציב, -האגן צריך להיות ממוקם מעל מרכז כף הרגל ובעצם להימצא מעט קדימה ביחס לעמידה ה"רגילה" (הממקמת את הגוף מעל הקרסוליים). דרך נוספת למקם את פלג הגוף העליון הוא לוודא כי עצם החזה ממוקמת בערך מעל עצם הפוביס. מרבית האוכלוסייה נוהגת לעמוד במנח אותו מכנים רבים בשם  "מנח נייטרלי", אך במנח זה עצם החזה נמצאת אחורה מידי ביחס לעצם הפוביס. בכדי לעמוד בצורה דינאמית יש לקחת את הגב מעט קדימה כך שמשקל הגוף נמצא מעל מרכז כף הרגל ועצם החזה נמצאת מעל עצם הפוביס.
ספר חדש – תנועה ויציבה
ויש גם ספר שלי שהתפרסם בשבוע האחרון!!!! זהו  ספר דיגיטלי מי שרוצה לקבל את הגירסא העברית בחינם-
מוזמן לשלוח לי את המייל שלו בדף הצור קשר ולבקש את הספר
לךקבלת הספר הדיגיטאלי המלא על יציבה ותנועה נכונה תשאירו פרטים בדף הזה

 

תנועה נכונה ויציבה נכונה פירושה שימוש נכון בגוף

בדפי האתר אנסה להסביר כיצד יכולים גם אנשים בוגרים להשתמש בגופם בצורה חיונית ויעילה כך שלא ירגישו כבדים ועייפים, וכיצד ניתן לבצע את כל פעולות היום יום בצורה דינאמית ויעילה יותר. שימוש נכון בגוף מפעיל מגוון רחב יותר של שרירים ומאפשר לאנשים לחזק את הגוף שלהם תוך כדי החיים עצמם. מדובר בראש ובראשונה בשרירי הרגליים אשר הולכים ומתחזקים ככל שמאפשרים לרגליים לשאת את משקל הגוף ללא התחמקויות (על כך בהמשך). דבר זה מגדיל את ה"תפוקה" שכל אחד מוציא מגופו, ואת משך הזמן במהלך כל יום בו ניתן לתפקד בצורה נוחה ללא כאבים וללא "פיצויים" הגורמים לשחיקה.

כאשר לומדים (בזמן שיעור) כיצד להשתמש בגוף בצורה נכונה, אז בכל פעולה שמבצעים מופעלים יותר מפרקים, יותר איברים ויותר חוליות, וכך הופכת ההתנהלות הגופנית (מחוץ לשיעור) לבריאה יותר, נינוחה יותר ויעילה יותר.

יציבה נכונה – מידע על ישיבה נכונה, צעידה נכונה ועוד

כאן תוכלו לקרוא על עקרונות ישיבה נכונה וישיבה מול המחשב.

וכאן דו שיח ביני לבין תלמידה בקורס מורים לשיטת אלכסנדר

והסבר על הליכה בלתי נכונה – ליחצו כאן

וכאן תוכלו לקרוא על מנח הבטן בעת עמידה וצעידה.

שיעורי תנועה חיזוק ושיפור היציבה

 

תארו לעצמכם שיכולתם לקבל את השקט שב יוגה ואת התנועה האיטית שחודרת לעומק- רק בלי הנוקשות והכיווצים המוגזמים.
תארו שהייתם מקבלים את התנועתיות שב טאי צ'י והחיבור למרכז, רק בקצב יותר מהיר ובצורה קלילה.
והייתם מקבלים תובנות ליציבה נכונה, רק באופן הרבה יותר דינאמי ומרתק מ שיטת פלדנקרייז.
אז כן, אצלי אפשר לקבל את הכל!

ועכשיו, אחרי החגים זה זמן מושלם לחזור לפעילות. אני מזמין אתכם לשיעור ניסיון בחינם . התקשרו אלי -0527324540 ובקשו מפגש התנסות בתנועה נכונה ויציבה נכונה.

פרטים אודות שיעורי התנועה – קבוצות חדשות נפתחות בתחילת נובמבר 2015

שיעורי התנועה שלי  מכילים עקרונות ורעיונות ממגוון שיטות כגון, יוגה, פילאטיס, טאי' צי' ושיטתצ פלדנקרייז, אך בהתאמה לאדם המערבי בן זמננו, בצורה דינאמית יותר, בשילוב רעיונות חדשניים לגבי יציבה נכונה, ולגבי שיפור יכולת התנועה – בקבוצה או לבד.

בניית תוכן : שיווקי קידום אתר: אלטלייף