מיקום הצוואר בעמידה

כדי שפעולת האיזון של הגוף תתבצע בצורה יעילה, חשוב לשמור על צוואר משוחרר ו"מגיב". כדי שהצוואר יגיב לתנועה הוא חייב להיות ממוקם בהמשכו של עמוד השדרה: לא משוך אחורה ולא מורכן מטה.
הצוואר מושפע מכל תנועה המתבצעת בגוף ובעקבותיה הוא מתכופף מעט או מתרומם מעט. אפשר לראות זאת בצורה יפה אצל תינוקות: כאשר הם נעים הראש שלהם מושפע מהתנועה והוא עולה ויורד בצורה טבעית, בתנועות "כן" קטנות. (כמו אצל בובות המונחות על לוחות השעונים ברכב). התינוק אינו מנענע את ראשו, הוא פשוט מאפשר לכל תנועה המתרחשת בפלג הגוף התחתון לעלות דרך כל חוליות הגב ולהניע את הצוואר והראש. אצל מבוגרים עם השנים מתאבנת תנועת החוליות וכתוצאה מכך התנועה כמעט אינה משפיעה על מפרקי גוף סמוכים. ייתכן שהמראה המשוחרר אותו אני "מציע" נתפס בעיני החברה המערבית כמראה רופס שאינו מתאים למבוגרים, אך אין מדובר כאן על חולשה או על רפיסות כלל, אלא על יכולת לשחרר ולאפשר תנועה בצוואר ובעמוד השדרה.

לאן מביט המבט?…..   מציאת המנח הנכון של הראש ושל הפנים

מיקום נכון של הראש מושפע בעיקר ממנח הצוואר, אולם

הדרך לבחון אותו היא על ידי מיקום המבט. אם המבט IMG_2070מכוון נמוך מדי, הראש והצוואר אינם תורמים להארכת הגב והעמידה היא פחות זקופה ופחות יעילה. לעומת זאת אם המבט מכוון גבוה מדי, הראש והצוואר נמשכים לאחור וגורמים לקשת הגבית להתקצר. מכיוון שעמוד השדרה בנוי כך שהצוואר אינו מאונך לאדמה אלא נוטה מעט קדימה, הוא יהיה ממוקם באופן מיטבי כאשר המבט פונה קדימה, אך מעט למטה (עיניים מביטות אל עבר קו האופק). כאשר הפנים נמצאות במקום הנכון והסנטר אינו מורם מדי ואינו מונמך מדי – קל יותר לשמור על תחושה של התארכות בעורף ובצדו האחורי של הראש.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לייעוץ בקשר ליציבה נכונה התקשרו אלי – 052-7324540

 

למידע נוסף על הגישה שלי לתנועה נכונה הקישו כאן 

 

לקריאה על החשיבות של מיקום ראש נכון למניעת לחץ בפנים והפחתת כאבי לסתות  – הקישוו כאן וקיראו על הישטה החדשה