טיפול פרטני לשיפור היציבה ויכולת התנועה

טיפול אישי לשיפור היציבה, חיזוק ושיפור התנועתיות.

ניתן לקבוע מפגשים אישיים, בהם נעבוד על חיזוק הגוף,  שיפור הקואורדינציה והבנה של הגוף .

מפגש של שעה, בו הגוף לומד לחזור לתנועה ויציבה טבעית ואופטימלית. בעזרת התרגילים המיוחדים שפיתחתי נלמד לשחרר את המתח המיותר, להפוך את התנועה לקלה וזורמת .

 

העבודה שלי הוכחה כיעילה בשיפור יכולות מחיי היום יום אצל אנשים בריאים ואצל אנשים בעלי מגבלות כאחד.

הטיפולים מתקיימים בקריית טבעון

ליצירת קשר התקשרו 052-7324540

תוכלו גם להשאיר פרטים בטופס הזה ואשמח לחזור אליכם

 

הטיפול משלב תרגילים ועקרונות משיטת פלדנקרייז, שיטת אלכסנדר, BMC, שיטת אריה כלב ועוד.

יציבה נכונה היא בלתי נפרדת מתנועה נכונה. יציבה סטאטית צריכה להימדד גם ביכולת שלנו לצאת ממנה לתנועה. המטרה שלי היא לעבוד על הגוף כך שיוכל לנוע ולבצע את מלאכות היום יום ללא כאבים וללא שחיקה.

גוף הלומד לשאת את עצמו בכוח השרירים ולא על ידי החזקה של הלסת והצוואר ונעילה שוחקת של המפרקים, יוכל להבין ביתר קלות כיצד צריך להתהלך בעולם.

בטיפול אישי בתנועה  וטיפול בעיות יציבה ילמד המטופל  להשתמש בגופו בצורה נכונה וחיננית.

אודות נדב חייקין בנתור

מורה לתנועה ויציבה נכונה. למד 8 שנים אצל רות זיו אייל. בוגר מכללת סמינר הקיבוצים בתנועה.

שיעור פרטני : כאשר המטופל מתחבר לגופו ומתחיל להבין טוב יותר כיצד הגוף צריך לנוע, וכיצד להשתמש בגופו בצורה אינטגרטיבית וחיונית, אזי ניתן לטפל בשיפור יציבה   ולתקן ליקויים במנח הגוף ובתנועתיות שלו. הטיפול יכול להביא לשיפור בבעיות גב, כאבי גב תחתון, כאבי ברכיים, כאבי צוואר, בליקויי יציבה ובבעיות בריאות נוספות.

עקרונות יציבה נכונה

  1. מיקום של הגוף כך שיהיה זקוף אך גם דינאמי .
  2. העיקרון המרכזי השני הוא שהיציבה היא תמיד ביחס לאגן ולכפות הרגליים. משמעות הדבר שאי אפשר רק לדון במיקום נכון של החזה או  או של הצוואר.  הכל תלוי אחד בשני ומתאזן ביחס לאגן ולאדמה.
  3. העיקרון השלישי הוא שמרכז הכובד של האדם חייב להיות באגן. אנשים מעתיקים את מרכז המשקל לכיוון החזה בדרכים רבות ומתוחכמות. לכן ה"צורה" של יציבה נכונה אינה הדבר היחידי שיש לקחת החשבון ,אלא גם מיקום מרכז הכובד והיכולת של האדם לאפשר למרכז הכובד לרדת אל האגן: לשחרר את האגן ואת הברכיים אפילו שהוא חש כאילו אינו יציב ובטוח.
  4. עיקרון נוסף הוא קואורדינציה מאוד עדינה. למשל: סיבוב האגן לאחור עלול להיתפס אצל המבצע ככיפוף של הגב, הגדלת הקשת בחזה וביטול הקשת המתנית, ואין זה כך. קיימת קואורדינציה עדינה המחייבת משיכה של המתנים כלפי מעלה בזמן שאנו משחררים את עצם הזנב אחורה ולמטה.
  5. העיקרון האחרון נוגע להליכה: התנועה אינה מתרחשת  בקווים ישרים. יש בהליכה שלנו שרידים מעקרונות תנועתיים של זחילה, של גלגול, ושל קפיצה (שגם זו סוג של זחילה). אין תנועה של מפרק או של חלק בגוף שהיא ישרה לחלוטין. מרבית האיברים נעים בסיבוב בקונוס או ברוטציה. האגן והכתפיים אינם "בלוק" שלא זז, אלא יש תנועה רב מישורית כמעט בכל איזור בגוף.

עקרונות התנועה ו יציבה נכונה מחזירים את התנועתיות למפרקים, מחזקים את שרירי הבטן, הגב ושרירי רצפת האגן,  ומביאים לשיפור בכאבי אגן, כאבי גב, כאבי ברכיים, כאבי צוואר ועוד.

 

נדב 0527324540

יציבה נכונה