יציבה נכונה, תנועה נכונה

תנועה טבעית ונכונה-  גישה חדשה ליציבה נכונה

מחפשים מידע על יציבה נכונה ותנועה נכונה של גוף האדם? באתר זה אציג בפניכם רעיונות, עקרונות ומידע לגבי תנועה נכונה וטבעית של גוף האדם, ואת העקרונות של יציבה נכונה, ישיבה נכונה, והליכה נכונה – לפי הדרך בה אני מאמין.

רוצים להרחיב את הידע אודות יציבה נכונה, תנועה נכונה ומנח הגוף?

ליחצו כאן לקבלת מידע על הספר החדש שהוצאתי

 

נדב בנתור יציבה נכונה

יציבה נכונה על פי גישת נדב לתנועה נכונה

המיוחד בגישה שלי, שאינני משאיר את המושגים "תנועה טבעית", "יציבה נכונה" או "גוף משוחרר" מופשטים וערטילאיים אלא אני עושה ניסיון להגדיר אותם הלכה למעשה. באופן פרדוקסאלי, הדרך הנכונה להגדיר מושגים אלו אינה לציין את מיקומם הנכון של איברי הגוף בזמן תנועה או את אופן התנועה באיבר זה או אחר. המטרה היא לרדת לעומקו של המתרחש בגוף האדם בעת תנועה ובעת עמידה. כלומר, לא כיצד נראית תנועה נכונה או כיצד נראה הגוף כשהוא במנח הנכון – אלא מהי המהות של תנועה נכונה. רק דרך הבנה עמוקה של פעולת אברי הגוף השונים ומפרקי הגוף, ושל העקרונות הביומכניים הדרושים על מנת לנוע בצורה נכונה, ניתן להבין מהי בעצם תנועה "נכונה". לאחר שמבינים לעומק את מהותה של התנועה ניתן לדון גם ב"צורה" שלה – בדרך בה היא נראית כלפי חוץ.

מנח היציבה הנכון – תנועתי ודינאמי  
  מנח העמידה אשר לפי הגישה שלי (גישת נדב לתנועה נכונה) הינו המנח האידיאלי,  הוא מנח אשר מדמה בצורה הטובה ביותר  את מה שמתרחש בגוף בעת צעידה:  מדובר ב מנח עמידה עם גב מעל האגן ואפילו מעט קדימה , אך לא קדימה מידי, ובלי לקחת את החזה קדימה או למעלה. אני קורא למנח הזה בשם "המנח הקדמי –מרכזי". מבחינת התחושה בגוף, יש לעמוד  כאילו בכל רגע יתרחש הצעד ואחת הרגליים תצעד קדימה . אז בעצם -אם מסתכלים על מנח הגוב בעת צעידה, או ברגע מסויים – אותו רגע לפני תחילת הצעד, ניתן להבחין שפלג הגוף העליון נמצא ממש מעל האגן ואפילו מעט לפנים.  כדי שהגב יהיה ממוקם קדימה בלי שהמשקל ייפול קדימה אל האצבעות של כפות הרגליים – יש לשמור על כיוון נגדי: האגן נשאר במנח נייטרלי וחלק מהמשקל שלו משתחרר לכיוון העקבים.  כמו כן אזור הבטן , הגב התחתון והאגן נשארים ממוקמים  מעל מרכז כף הרגל  ואינם נמשכים קדימה.  דרך נוספת לשמור ש פלג הגוף העליון לא ילך קדימה מדי  היא לשמור את עצם החזה רכה ומשוחררת, ולמקם אותה  מעל עצם הפוביס. המנח הרגיל של העמידה, אותו  מכנים רבים בשם  "מנח נייטרלי", הוא מנח שגוי בו המשל נמצא אחרונה מידי,הגב מתוח לאחור או למעלה, המשקל לא משתחרר מספיק אל האגן ועצם החזה נמצאת אחורה מידי ביחס לעצם הפוביס.
ספר חדש – תנועה ויציבה
ויש גם ספר שלי שיצא לאור: "תנועה יציבה והליכה נכונה".  זהו  ספר חדשני ומקיף על סודות התנועה של הגוף האנושי  מי שרוצה לקבל 3 פרקים מהספר בחינם- מוזמן לשלוח לי את המייל שלו בדף הצור קשר ולבקש את הספר
לקבלת 3 פרקים מהספר "תנועה יציבה והליכה נכונה" תשאירו פרטים בדף הזה

עומד להיפתח קורס תנועה ויציבה למתקדמים במרכז הארץ

כאן תוכלו לקרוא על הקורס תנועה ויציבה למתקדמים 

מדובר בעשרה מפגשים בני שלוש שעות בהם אלמד את העקרונות הבסיסיים של תנועת בני האדם ואת סודות התנועה והיציבה. למידע נוסף על הקורס הקישו על הבאנר הצהוב בצד ימין

תנועה נכונה ויציבה נכונה פירושה שימוש נכון בגוף

בדפי האתר אנסה להסביר כיצד יכולים גם אנשים מבוגרים להשתמש בגוף בצורה יעילה ובלי להרגיש כל הזמן כבדים או עייפים. אציג כאן את הגישה שלי ואת הדרך הנכונה לבצע פעולות יומיומיות בצורה נכונה, יעילה ודינמאמית. כאשר משתמשים בגוף בצורה נכונה, יותר שרירים נעים בכל פעולה, ויותר מפרקיןם ואיברים משתתפים בכל פעולה, ולכן הגישה שלי  מאפשרת  לאנשים לחזק את גופם תוך כדי החיים עצמם. כאשר משחררים משקל את האדמה בלי לנעול את האגן ואת הברכיים – הרגליים מתחזקות.  הרגליים תפקידן לשאת את משקל הגוף, כמובן בעזרת העצמות אך גם בעזרת פעולה של השרירים.  שימוש נכון בגוף יגדיל את משך הזמן בו יכול כל אחד (ביחס לעצמו) לתפקד בצורה נכונה ולפעול טוב יותר, בלי להדחיק כאבים וללא "פיצויים" אשר גורמים לשחיקה.

כאשר לומדים (בזמן שיעור) איך להשתמש בגוף בצורה נכונה, אז בכל פעולה שמבצעים מופעלים יותר מפרקים, יותר איברים ויותר חוליות, וכך הופכת ההתנהלות הגופנית (מחוץ לשיעור) לבריאה יותר, נינוחה יותר ויעילה יותר.

יציבה נכונה – מידע על ישיבה נכונה, צעידה נכונה ועוד

כאן תוכלו לקרוא על עקרונות ישיבה נכונה וישיבה מול המחשב.

וכאן דו שיח ביני לבין תלמידה בקורס מורים לשיטת אלכסנדר

והסבר על הליכה בלתי נכונה – ליחצו כאן

וכאן תוכלו לקרוא על מנח הבטן בעת עמידה וצעידה.

שיעורי תנועה חיזוק ושיפור היציבה

 

תארו לעצמכם שיכולתם לקבל את השקט שב יוגה ואת התנועה האיטית שחודרת לעומק- רק בלי הנוקשות והכיווצים המוגזמים.
תארו שהייתם מקבלים את התנועתיות שב טאי צ'י והחיבור למרכז, רק בקצב יותר מהיר ובצורה קלילה.
והייתם מקבלים תובנות ליציבה נכונה, רק באופן הרבה יותר דינאמי ומרתק מ שיטת פלדנקרייז.
אז כן, אצלי אפשר לקבל את הכל!

ועכשיו, אחרי החגים זה זמן מושלם לחזור לפעילות. אני מזמין אתכם לשיעור ניסיון בחינם . התקשרו אלי -0527324540 ובקשו מפגש התנסות בתנועה נכונה ויציבה נכונה.

פרטים אודות שיעורי התנועה – קבוצות חדשות נפתחות בתחילת ספטמבר 2016

שיעורי התנועה שלי  מכילים עקרונות ורעיונות ממגוון שיטות כגון, יוגה, פילאטיס, טאי' צי' ושיטתצ פלדנקרייז, אך בהתאמה לאדם המערבי בן זמננו, בצורה דינאמית יותר, בשילוב רעיונות חדשניים לגבי יציבה נכונה, ולגבי שיפור יכולת התנועה – בקבוצה או לבד.

 

השאירו את המייל שלכם ואשלח לכם 3 פרקים מהספר החדש שהוצאתי

captcha